Cara Untuk Redakan Marah

Assalammualaikum ! 👧

Lama tak update blog. Banyak je benda nak tulis tapi tak sempat lagi. Nanti kami up semua cerita-cerita yang kami nak bagitau dekat sini k. 😆

So hari nie kami ada dengaq tadi dekat astro Oasis.. 😇 Cara nak redakan marah.. Supaya lebih banyak bersabar.. Marah tu kan tak elok kan.. *padahal aku pun marah-marah dah sebelum tu.. hmm* 😓

Tekniknya ialah sentiasa mengamalkan 👇

S L T C

Stop 
- Berhenti ! Tarik nafas.. Hembuss... Supaya lebih tenang.
Listen 
- Kita marah mesti ada sebab kan.. So, kita dengar dulu apa yang ingin diperkatakan.
Think 
- Berfikir.. Fikir dulu sebelum cakap sesuatu.
Communicate 
- Apabila sedang marah, berkomunikasilah dengan sesiapa yang boleh mendengar.. Kita kongsikan masalah itu supaya kita lebih tenang.


Akhir sekali,
Semoga marahmu reda..
Dan tidak mengeluarkan kata-kata yang boleh menyakitkan hati orang lain ataupun dirimu sendiri.. 😉

Btw, ayat nie semua aku olah sendiri lepas dengaq tadi.. maafkan diri ini andai ada kesilapan dalam menyampaikan ilmu yang aku dapat ini. 👐

xoxo,
MissY 💘

Comments

Popular posts from this blog

Sebab Perempuan Tawar Hati Dengan Lelaki

Apa Itu Period Pain??

Tips Penjagaan Wajah Wanita Korea

Apa Kata Hati??

#THROWBACK - Konvokesyen-12 PSMZA 2015